Почему меня называют certificate collector…


Мой CELTA-тьютор однажды назвал меня certificate collector, и это почетное звание так ко мне и прилипло…

Поэтому приходится ему соответствовать. Пока получается вот так:

Высшее образование:

  • 2023 - Doctoral Programme in Cognition, Learning, Instruction and Communication, Helsinki University, Finland.
  • 2011-2015 M.A. in Bilingualism and English Linguistics (double majors), Stockholm University, Sweden.
  • 2010-2012 M. A. in European Languages and Cultures (Euroculture), with Distinction, Uppsala University, Sweden/ Olomouc University, Czech Republic, Erasmus Mundus scholarship of Excellence granted by the European Commission.
  • 2009-2010 Masters course in English and General Linguistics, Russian State University for the Humanities, Moscow; pass with distinction, no degree awarded.
  • 2001-2006 Diploma in European Languages (Major in German), Moscow State Linguistic University, Russia.

Сертификаты, курсы, повышение квалификации:

  • 2021 Critical Reading and Literature Theory, Oxford University
  • 2021 Delta Module 3 - in progress;
  • 2018 Delta Module 2 - Pass with Merit;
  • 2017 Delta Module 1 - Pass with Merit;
  • 2017 Teaching and Testing Spoken English (NILE, Norwich, UK);
  • 2017 Testing, Assessment and Evaluation (NILE, Norwich, UK) - Distinction;
  • 2016-2020 Cambridge Certificate of Proficiency in English (CPE):
  • Pass "B" (215), 2016; Pass «B» (218), 2018; Pass «A» (228), 2020;
  • Cambridge Certificate in Teaching English to Speakers of Other Languages (CELTA), Pass with Merit (2015);
  • Cambridge Certificate in Advanced English, Pass "A" (2015);
  • IELTS 8 (8.5/8/8/8) (2010)
  • 2017 International House Certificate in Advanced Methodology (IH CAM, London) (Продвинутый курс по методике преподавания для опытных учителей).
  • 2016 Интенсивный 40-часовой курс по лексической методике преподавания английского с Hugh Dellar (London Language Lab).
  • 2015-2016 Teaching Knowledge Test (TKT), все модули сданы с отличием:
  • TKT Module 1 – Language and background to language learning and teaching («Система языка и основы теории овладения языком и преподавания»);
  • TKT Module 2 – Lesson planning and use of resources for language teaching («Планирование урока и использование дополнительных ресурсов»);
  • TKT Module 3 – Managing the teaching and learning process («Ведение урока»);
  • TKT KAL – Knowledge About language («Знания в области лингвистики – фонологии, лексикологии, грамматики, дискурса»);
  • TKT CLIL – Content and Language Integrated Learning («Предметно-языковое интегрированное обучение», изучение предмета посредством иностранного языка и иностранного языка через преподаваемый предмет).
  • 2014 Курс повышения квалификации преподавателей английского языка по подготовке к ЕГЭ, Language Link;
  • 2008 Курсы повышения квалификации преподавателей английского языка Lesson Planning, Language Link.
  • TestDaF (оценка 5/5/5/5, максимальная, 2007 г.) – немецкий язык;
  • Svenska A (оценка MVG, максимальная) – шведский язык.

Стажировки:

  • University of Iceland (2015 г.).
  • University of the Faroe Islands (2014 г.),
  • University of Tromsø, Norway (2013 г.),
  • Санкт-Петербургский институт лингвистических, когнитивных и культурологических исследований (NYI) (2012 г.),
  • University of Göttingen, Germany (2011),
  • Free University Berlin, Germany (2006 г.).

Список научных публикаций и докладов на конференциях:

  • Acquisition and use of emotion words in L2 Swedish speakers among L1 Russians (Stockholm University, 2015 г.); «Освоение и использование эмотивного лексикона шведского языка как иностранного у русскоговорящих» (диссертация, Стокгольмский университет);

  • Multilingual Europe: Attitudes and Motivation in Second Foreign Language Learning. A Study of Swedish University Students of German (2012 г.); Manuscript presented at the Seminar for first and second language acquisition (Uppsala University);

  • «Многоязычная Европа: отношение и мотивация при изучении второго иностранного языка. Исследование изучающих немецкий язык в университетах Швеции»; Рукопись диссертации, представленной на конференции по изучении языков (Университет г. Уппсала, Швеция);

  • Common Lingua Franca in Europe: In Search for a Communicative Compromise. Is English the best choice? Euroculture Intensive Programme (Göttingen University, 2011 г.);

  • «Общий язык для Европы: в поисках коммуникативного компромисса. Действительно ли английский – это лучший выбор?»; Презентация исследования и публикация в Euroculture Intensive Programme (Университет г. Гёттингена, Германия).

Выступления на конференциях для преподавателей английского:

  • 2023 Advancing Vocabulary for Teaching and Learning. Magnitogorsk State University.
  • 2023 Revision and Recycling of Vocabulary. State Maritime Academy after Admiral Makarov, St. Petersburg.
  • 2023 Developing your advanced vocabulary and group work in the classroom. Prisms of Possibilities, Novosibirsk.
  • 2022 Developing Conducting and Validating a Comprehensive Language Exam at C1C2 levels. Trendy English.
  • 2022 Effective reading to expand your vocabulary. Pyatigorsk State University.
  • 2022 Nativelike Proficiency or C2 Language User? BKC Teacher Training Conf, Moscow.
  • 2022 Vocabulary Acquisition: Turning Passive into Active. ELT Party.
  • 2021 Being a Universal Teacher or Carving a Niche? Debate. Trendy X Conf.
  • 2021 Is it possible to become a ‘native’? LATEUM Conference, Moscow State University
  • 2021 Advanced Learner or a Native? Plenary talk. DNSchool Conference.
  • 2021 Motivational Currents in an Exam Preparation Course. Trendy St. Pete Conference
  • 2021 Is it possible to become a ‘native’? Advanced Language vs. Nativeness. KRUK Conf
  • 2021 Teaching Writing to Advanced Students. Trendy Exam Conference
  • 2021 Revision of Vocabulary: 5 key strategies. Far Eastern English Teachers Association (FEELTA) Conference.
  • 2020 How to Carve a Niche? Dmitry Nikitin’s School Conference for Freelancers.
  • 2020 Парная и групповая работа на онлайн-уроке. Dmitry Nikitin’s School Owner Support Group Conference.
  • 2020 Revision and Recycling of Vocabulary. PRO English Conference.
  • 2020 Teaching Online in pairs and mini groups. Teacher-Switcher Conference
  • 2020 Revision and Recycling of Vocabulary. BKC-Ih Teacher Trainer Conference.
  • 2019 Effective reading to expand your vocabulary in an exam course. Trendy English
  • 2019 Receptive and Productive Vocabulary. Cambridge Teacher’s Day.
  • 2019 Is it possible to reach native proficiency in a foreign language? Plenary. Skyteach.
  • 2019 Revision and Recycling. Trendy English St. Pete
  • 2019 Delta webinar series. Skyteach online.
  • 2018 Teaching Groups Online. Workshop. Trendy English 7
  • 2018 Aiming for Speaking Success. Rebooting Speaking Activities. A Cup of TEAching.
  • 2018 Motivating Learners to Sound more natural in Conversations. TrendyEnglish St. Pete
  • 2018 Teaching and Learning Vocabulary for CAE. Macmillan Optimise conference
  • 2018 Teaching Vocabulary at Advanced levels. English Teachers Upgrade webinar
  • 2017 Features of Spoken Language and How to Teach them. DonELTA conference
  • 2017 How to Use Past Papers to Predict Performance? Macmillan Russia webinar
  • 2017 How to Work with Students’ Expectations in an Exam Preparation Course. Skyteach.
  • 2012 Attitudes and Motivation in Second Foreign Language Learning. Uppsala University.
  • 2011 Common Lingua Franca in Europe: In Search for a Communicative Compromise. Göttingen University. 2018 Trendy English 7: модератор потока Teaching Adults.